Rabu, 12 September 2012

Punca utama perceraian

POLIS ANJING DAN ZALIM ??? - BATU API team

PUNCA  UTAMA  PERCERAIAN  MENINGKAT  IALAH   FASIK/PEMBOHONG



Apa yang dinyatakan ustaz azhar dan sebahagian besar ustaz yang lain tiada salahnya.
Yang penting kita kena nayatakan yang benar walaupun pahit, Jika sudah diawalnya berbohong/fasik maka kita akan menjadi
pembohong sehingga akhirnya. Kerana kefasikan sesudah beriman dan bertaubat serta faham ilmunya kemudian mereka
mengulangi2nya lagi maka mereka lebih jauh tersesat dan semakin sukar untuk memahami jalan mana yang hak dan jalan mana
yang batil. Kerana hati mereka akan dibutakan. Berbeza dengan orang2 kafir yg baru memeluk islam.  

(74) Dan di antara Ahli Kitab, ada orang yang kalau engkau amanahkan dia menyimpan sejumlah besar harta sekalipun, dia akan mengembalikannya (dengan sempurna) kepadamu, dan ada pula di antara mereka yang kalau engkau amanahkan menyimpan sedinar pun, dia tidak akan mengembalikannya kepadamu kecuali kalau engkau selalu menuntutnya. Yang demikian itu ialah kerana mereka mengatakan: Tidak ada jalannya kami menanggung dosa mengenai orang-orang yang Ummi dan mereka pula selalu berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta). (75) Bahkan (mereka berdosa memakan hak orang kerana) sesiapa yang menyempurnakan janjinya (mengenai hak orang lain) dan bertakwa, maka sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang bertakwa. (76) Sesungguhnya orang-orang yang mengutamakan keuntungan dunia yang sedikit dengan menolak janji Allah dan mencabuli sumpah mereka, mereka tidak akan mendapat bahagian yang baik pada hari akhirat dan Allah tidak akan berkata-kata dengan mereka dan tidak akan memandang kepada mereka pada hari kiamat dan tidak akan membersihkan mereka (dari dosa) dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (77) Dan sesungguhnya, di antara mereka (Ahli Kitab itu) ada (ketua-ketua agamanya) yang memutar-mutar lidahnya semasa membaca Kitab Taurat (dengan mengubah maknanya), supaya kamu menyangkanya sebahagian dari Kitab Taurat padahal ia bukanlah dari Kitab itu dan mereka pula berkata: (Bahawa) ia adalah (datangnya) dari sisi Allah, padahal ia bukanlah dari sisi Allah, dan mereka pula tergamak berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta). (78

(94) Dan janganlah kamu jadikan pesanan-pesanan dan perintah Allah sebagai modal untuk mendapat keuntungan dunia yang sedikit; sesungguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui.

(95) (Sebenarnya) apa yang ada pada kamu akan habis dan hilang lenyap dan apa yang ada di sisi Allah tetap kekal dan sesungguhnya Kami membalas orang-orang sabar dengan memberikan pahala yang lebih baik dari apa yang mereka telah kerjakan.
(96) Sesiapa yang beramal soleh, dari lelaki atau perempuan, sedang dia beriman, maka sesungguhnya Kami akan menghidupkan dia dengan kehidupan yang baik dan sesungguhnya kami akan membalas mereka, dengan memberikan pahala yang lebih dari apa yang mereka telah kerjakan.
(97) Oleh itu, apabila engkau membaca Al-Quran, maka hendaklah engkau (terlebih dahulu) memohon perlindungan kepada Allah dari hasutan Syaitan yang kena rejam.
(98) Sesungguhnya Syaitan itu tidak mempunyai sebarang pengaruh terhadap orang-orang yang beriman dan yang berserah bulat-bulat kepada Tuhan mereka.
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Ini ialah satu "surah" yang Kami turunkan dan Kami wajibkan hukum-hukumnya, serta Kami turunkan padanya ayat-ayat keterangan yang nyata supaya kamu beringat (mengamalkannya).
(1) Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum agama Allah, jika benar kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yang dikenakan kepada mereka itu oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.
(2) Lelaki yang berzina (lazimnya) tidak ingin berkahwin melainkan dengan perempuan yang berzina atau perempuan musyrik dan perempuan yang berzina itu pula (lazimnya) tidak ingin berkahwin dengannya melainkan oleh lelaki yang berzina atau lelaki musyrik dan
perkahwinan yang demikian itu terlarang kepada orang-orang yang beriman.
 ADA BERTAN-TAN  ALASAN MEREKA BERIKAN  UNTUK “MENEGAKKAN  BENANG KERING”  DEMI UNTUK MENANG BERDEBAT DAN BERHUJAH TENTANG PERKARA-PERKARA YANG TIDAK BENAR DARI JALAN-JALAN YANG HAK. DEMI KEPENTINGAN NAFSU YANG PENUH DENGAN KEPALSUAN YANG BATIL.
 LEBAIH BAIK MENJADI  ORANG GILA YANG MERABAN DAN MERAPU TUTUR BICARANYA TETAPI BERKATA YANG HAK PADA TEMPATNYA. BERTEPATAN DENGAN PERIBAHASA MELAYU “  MENEGAKKAN BENANG BASAH “ SATU BIDALAN PEMBOHONG & SONGSANG, YANG SUDAH MENJADI KEBIASAAN  DAN KELAZIMAN DALAM MASYARAKAT MELAYU UNTUK MENTAFSIRKAN SESUATU DENGAN KEBENGKOKKAN DAN PEMBOHONGAN DEMI KEBODHAN SEJAK BERKURUN LAMPAU. ( ORANG YANG FAHAM WALAU SEDIKIT ILMUNYA LEBIH BERMUNAFAAT DARIPADA ORANG PANDAI YANG CERDIK TAPI  SANGGAP / SENGAL. TAK PERCAYA AMBIL BENANG KERING DAN BENANG BASAH KEMUDIAN GANTUNGKAN ATAU LURUSKAN DI LANTAI , NANTI  KITA AKAN FAHAM BETAPA FAHAMAN SONSANG YANG DAH SEBATI DALAM  DIRI  MELAYU INI MENYEBABKAN NEGARA BERTAMBAH JAHANAM DAN PEMIKIRAN MELAYU BERTERUSAN SONGSANG SEHINGGA TIDAK ADA SATU TEKNOLOGI PUN YANG DAPAT DIBANGUNKAN OLEH BANGSA MELAYU BODOH INI. 
 NATIJAH KEBOHONGAN/KEFASIKAN APABILA DIPANDANG RINGAN DAN DIAMALKAN APA YANG MEREKA PANDAI HANYA, BERCERAI BERAI DENGAN MEREKA CIPTA  BERTON-TON CERITA  DIDALANGI PEGUAM-PEGUAM/LOYAR BURUK SYRIE  ( KALAU BESI BURUK ADA JUGAK MUNAFAATNYA )  NI “ORANG” DAHLAH BUSUK HANYIR DAN FASIK  PULAK TU ( tidak semua tapi kebanyakkannya ).  SEBAB ITU BANYAK PEMASALAHAN RUMAHTANGGA  APABILA DIRUJUK KE JABATAN AGAMA (SEBAHAGIAN TEMPAT  MEREKA BUANG PERKATAAN ISLAM  DALAM JABATAN INI ) ATAU PEGUAM SARIE  PASTI BENCANA KESUDAHANNYA.
MEREKA NI KENA RUJUK PADA Al-QURAN DAN HADIS SERTA PERHALUSI ISI KANDUNGANNYA JANGAN MENGIKUT HUKUM AKAL SERTA KIASAN CERITA YANG TIADA HUJUNG PANGKALNYA. JANGAN HANYA MAKAN GAJI BUTA ATAU DITIMPA PENYAKIT  RESAH TAK BERPENGHUJUNG  MENCARI-CARI PEMANGSA. MAKLUM RUMAH BANGLOW, KENDERAAN MEWAH  DAN KEHIDUPAN ALA-ALA VIP SEMUA MELEMASKAN DAN MEMERLUKAN   DUIT MAKA, JADILAH MEREKA BATU API, SAMAN MENYAMAN DAN SEBAGAINYA. MENJADI GELANGGANG PERMAINAN KINI.
KEMUDIAN MEREKA  BANGGA MENCANANG  MEMPAMIRKAN  DIDADA  AKHBAR “ MAHKAMAH SYARIAH BERJAYA MEMENANGI TUNTUTAN SAMAN TERBESAI ABAT INI”  HUH ! BODOH DANG BANGGANGNYA MEREKA-MEREKA YANG DIANGGAP CERDIK PANDAI AGAMA   TAPI MENYUNDAL MEMAKAN DUIT HARAM SEHINGGA SANGGUP BERHUJAH DENGAN AYAT-AYAT AL-QURAN SEDANGKAN MEREKA SEDAR YANG MEREKA GUNAKAN ITU BUKAN DALIL YANG HAK TAPI SEMATA-MATA KERANA KEMENANGAN DAN UPAH YANG TELAH DI BIDA SEJAK AWAL LAGI. "KALAU BERJAYA MEMBUAT PELANCARAN ROKET KEBULAN HASIL CIPTAAN TEMPATAN MENGHARUKAN JUGAK." "“ BARANG SIAPA YANG BERDEBAT DENGAN AYAT-AYATKU DEMI KEPENTINGANNYA MAKA KAFIRLAH DIA “  JANGAN JADI PEMUKA AGAMA IBARAT “ API DALAM SEKAM”,”PAGAR MAKAN PADI”, “DURI DALAM DAGING” BAIK PERGI MENOREH GETAH ATAU PENCUCI LONGKANG,  KALAU BERDOSA PUAN HANYA HANYA DENGAN POKOK,LONGKANG  DAN ALLAH. TAPI BAGI DALANG YANG MEROBOHKAN RUMAHTANGGA  DEMI KEUNTUNGAN DUNIA YANG SEDIKIT SEDANGKAN MEREKA TIADA DISITU SEBAGAI SAKSI YANG MENYAKSIKAN  MALAH MENJADI BATU API  DENGAN FALSAMPAH “ HANTAM SAJALAH LABU SAMPAI BOLEH  ASAL POKET PENUH “ BUKAN SAHAJA MEREKA BERDOSA KEPADA ALLAH, MALAH RASULNYA, INDIVIDU YANG DIZALIMI, KELUARGA MEREKA ANAK KETURUNAN MEREKA HINGGA TURUN TEMURUN.  JANGAN SEBUK MENGEJAR PANGKAT IMAMA, KADI, PENTADBIR AGAMA KALAU SEMUA SEMATA-MATA KERANA TEMBOLOK. TAPI KECUT UNTUK MENYATAKAN KEBENARAN. NEGARA KITA SUDAH CUKUP KAYA DAN BERLAMBAK-LAMBAK   DENGAN DUDA DAN  JANDA TIRI, MAK TIRI, IBU TIRI, ISTERI TIRI, SUAMI TIRI , ANAT TIRI, NENEK DAN DATUK TIRI SAMPAI KESEMUA BARANG DAN PRODUK PUN DITIRIKAN HEBATKAN MALAYSIA NI YA HEBAT DENGAN KEBODOHAN. BARANG KALAU DAH TIRI NI MANA ADA TULIN MANA ADA QUALITI SEBAB ITU TENGOK DIRI KITA DAN SEKELILING KITA APA DAH JADI.  DALAM METRO TV1,TV2,TV3,TV9 BANYAK JAWAPANNYA DARI WARTAWANNYA SAMPAILAH KE ISI KANDUNGANNYA KERANA APA' KERANA KITA SUKA BUDAYA BERBOHONG DAN TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS KEBOHONGAN YANG KITA BUAT.. SEBAB DARI ASAS PEMBOHONGAN INI MENJADIKAN MASYARAKAY MELAYU TERBIASA, SEHINGGA MENJADI RUTIN PEMAKAIAN  KEHIDUPAN HARIAN. SEHINGGA PERKATAAN BOHONG /FASIK MENJADI BENAR BAGI MEREKA DAN PERKATAAN BENAR  MERUPAKAN PEMBOHONGAN BAGI MEREKA. MANA MUNGKIN  SESEORANG  YANG SENTIASA  MENGISI PEMAKANAN DAN PEMAKAIAN FSAIK/BOHONG DALAM  KEHIDUPAN SEHARIAN ,  DAPAT MEMAHAMI ERTI TAKWA DAN ISI KANDUNGAN AL-QURAN DENGAN SEBENAR-BENARNYA, WALAUPUN MEREKA DIPANDANG TINGGI DAN  HEBAT DI DALAM MASYARAKAT. WALAU MEREKA MEMILIKI BERELONG-RELONG PHD , IJAZAH DAN KEDOKTORAN  SAMPAH. MEREKA SAMA SAHAJA KEBODOHANNYA SEPERTI KITA YANG SUKA MENDENGAR UNCKAPAN DAN UCAPAN MEREKA.
SEBAB ITULAH YANG BATIL TETAP HANCUR DAN YANG HAK TETAP BERDIRI
KERANA HASIL KEFASIKAN/KEBOHONGAN YANG MEREKA AMALKAN SERTA  SANGKAKAN BAIK SELAMA INI  AKHIRNYA JADI KUDIS YANG TIDAK TERUBATKAN LAGI DIBUMI MALAYSIA INI.MEMAKAN DIRI SENDIRI MENYEBABKAN HATI MENJADI BUTA UNTUK MENGENAL MANA YANG HAK DAN MANA YANG BATIL. MAKA SISTEM KEKELUARGAAN TERUS RUNTUH TANPA DAPAT DIBENDUNG.
MAKA BANGSA MELAYU TERUS SANGGAP BERANGAN-ANGAN MACAM MAT JENIN  YANG JATUH TERHEMPAS BERSAMA TANDAN KELAPA.
SELAGI HAK AL-QURAN DAN SUNAH RASUL ITU TERUS  DIPERMAINKAN TANPA BERJALAN DI ATAS HAKNYA. MAKA SELAGI ITULAH MEREKA TERTIPU DAN TAKKAN ADA SATU TEKNOLOGI PUN YANG DAPAT MEREKA CIPTA DAN HASILKAN  ATAS TANGAN MEREKA SENDIRI.  DAN BANGSA MELAYU AKAN TERUS RUNTUH WALAU ILMUNYA SELAUTAN LUAS.
BIAR BANGANG, BODOH , BAHLOL, SANGGAP, KUTU RAYAU, MAT REMPIT  DAN SEBAGAINYA JANGAN CAKAP BOHONG/FASIK DAN  MAKAN DUIT HARAM.
BIAR ROBOH KOTA MELAKA IANYA BOLEH DIBENA BALIK, TAPI KALAU ROBOH SESEBUAK KERAJAAN KELUARGA MEREKA SUDAH TIADA KETULINANNYA ,  JADILAH MEREKA BANGSA YANG RUNTUH TURUN TEMURUN.  
NAK JADI PANDAI KLIK SINI…:
ORANG YANG SENTIASA BERBOHONG/FASIK AKAN MENGATAKAN PEMBOHONGAN ITULAH YANG BENAR. DAN UCAPAN DAN PENGAKUAN YANG BENAR TETAP DIANGGAP BOHONG OELH MEREKA.
TAK PERCAYA TANYALAH KAT JANDA-JANDA KEMUDIAN PADA DUDA-DUDA BEKAS SUAMI MEREKA / PEGUAM SARIE / PASTINYA UNGKAPAN BOHONG MEREKA MENJADI BENAR BAGI YANG MENDENGARKANNYA. J

0 ulasan:

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms